فنون زيبايي خانم ها


 





 
مهمترين و حساس ترين عضو بدن که در عين حال نقش مهمي در زيبايي ايفا مي کند، پوست است. بهتراست بگوييم پايه زيبايي صورت، داشتن پوستي زيبا، سالم و نرم است. به چند نکته هم براي داشتن پوستي سالم توجه کنيد:
1- تغذيه مناسب اثربسيار مطلوبي روي پوست صورت دارد. ميوه و سبزيجات تازه (به خصوص سبزيجاتي که رنگي هستند، مانند هويج، گوجه فرنگي و کرفس) را حتماً در رژيم غذايي خود جاي دهيد.
2- از خوردن سرخ کردني ها و سس هاي چرب خودداري کنيد.
3- اولين اصل براي داشتن پوستي زيبا و شاداب، دروني سالم است.
4- يکي ازمهمترين مراقبت هاي پوست، تميز نگاه داشتن آن است. گرد و غبار، آلودگي هوا و کم بودن رطوبت هوا از جمله عواملي هستند که باعث پيري زودرس مي شوند. بهترين روش براي از بين بردن آلودگي پوست، پاک کننده هاي مناسب است. هرگز ازصابون عادي براي شستشوي صورت استفاده نکنيد زيرا باعث خشکي و شکستگي آن مي شود. هرگز با آرايش نخوابيد، زيرا بهترين زمان براي تغذيه و تنفس پوست شب هاست. بنابراين قبل از خواب صورت خود را تميزکنيد و سپس کرم شب و کرم دورچشم را استفاده کنيد. براي تميزکردن صورت به اين نکات توجه کنيد:
1-ابتدا صورت خود را با شيرپاک کن تميز نموده، سپس با آب فراوان 10 تا 15 با شستشو دهيد.
2- بدون اين که پوست را خشک کنيد، بعد از 5 دقيقه کرم شب را به صورت ماليده و کرم دورچشم را زير چشم از استخوان بالاي گونه به طرف داخل با نوک انگشتان، با حرکاتي آرام بماليد.
3- هرگزدور چشم را ماساژ ندهيد زيرا اين ناحيه بسيارحساس است. سعي کنيد هميشه دور چشم را مرطوب نگه داريد.
منبع: نشريه کوچه ما، شماره12.